Service en onderhoud
Service, reparatie en garantie
Voor service en reparatie van uw lasapparatuur helpen we u graag. We hebben een eigen reparatiedienst met directe ondersteuning van onze fabrikanten.
Ervaring en specialistische kennis
Nagenoeg alle reparaties en onderhoud voeren we zelf uit. Dat garandeert snelle reparatietijden waarbij u de meeste gevallen uw apparatuur binnen 2 tot 5 werkdagen weer tot uw beschikking heeft.
Aanleveren
Graag altijd uw reparatie vooraf bij ons aan te melden met de storing of opdracht. We plannen de reparatie daarna voor u in bij onze technische dienst. Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging met RMA-nummer. Deze graag bij de reparatie bijsluiten.
U kunt uw reparatie samen met de RMA-bon op werkdagen tussen 8:15 uur en 17:00 uur laten bezorgen bij ons in Utrecht.
Retour
We sturen uw lasapparaat/lasapparatuur met de pakketdienst aan u retour zodra uw reparatie klaar is. U ontvangt in de avond per mail een melding dat wij de zending hebben aangeboden bij de vervoerder. In deze mail vindt u ook de track-and-trace code, waarmee u de zending kunt volgen.
U kunt uw reparatie natuurlijk ook zelf ophalen bij ons in Utrecht(op werkdagen tussen 8:30 uur en 17:00 uur). Wij bellen u in dat geval wanneer uw apparaat weer gereed is.
Storingsanalyse en offerte
Na ontvangst stellen wij een storingsanalyse en een reparatieofferte op.
Wij repareren zonder toestemming tot een reparatie bedrag van:
- €250,- voor handlasapparaten
- €600,- voor elektro lastrafo’s
- €750,- voor lasextruders en Draders
- €1000,- voor spiegellasmachines
Boven deze bedragen ontvangt u een offerte. We mailen deze en nemen deze telefonisch persoonlijk met u door. Na schriftelijk akkoord voeren wij de geoffreerde reparaties uit. De storingsanalyse is dan gratis.
Mocht u niet akkoord zijn met de offerte dan horen we graag wat de reden is en wat we met uw reparatie moeten doen (terugsturen, verschroten). Als u afziet van reparatie en wij het onderzochte/gedemonteerde apparaat aan u terugsturen, betaalt u € 135,00 excl. 21% BTW voor de storingsanalyse. Als u een vervangend apparaat aanschaft dan is de storingsanalyse gratis.
Garantie
De volledige garantiebepalingen vindt u in onze algemene voorwaarden. Kort samengevat krijgt u de volgende garanties:
Garantie 1 tot 2 jaar, afhankelijk van model en fabrikant op productiefouten van de leverancier bij een nieuwe levering.
U krijgt 3 maanden garantie op de vervangen onderdelen bij reparaties.
Vragen?
Hebt u vragen over service, reparaties of garantie, mailt u dan met [email protected] of bel +31 (0) 343 444 055. Alle overige contact gegevens en een routekaart vindt u op onze contact pagina.