Service en onderhoud

Service, reparatie en garantie

Voor service en reparatie van uw lasapparatuur helpen we u graag. We hebben een eigen reparatiedienst met directe ondersteuning van onze fabrikanten.

Ervaring en specialistische kennis

Nagenoeg alle reparaties en onderhoud voeren we zelf uit. Dat garandeert snelle reparatietijden waarbij u de meeste gevallen uw apparatuur binnen 2 tot 5 werkdagen weer tot uw beschikking heeft.

Lasopleidingen

Aanleveren

Graag altijd uw reparatie vooraf bij ons aan te melden met de storing of opdracht. We plannen de reparatie daarna voor u in bij onze technische dienst. Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging met RMA-nummer. Deze graag bij de reparatie bijsluiten.

U kunt uw reparatie samen met de RMA-bon op werkdagen tussen 8:15 uur en 17:00 uur laten bezorgen bij ons in Utrecht.

Retour

We sturen uw lasapparaat/lasapparatuur met de pakketdienst aan u retour zodra uw reparatie klaar is. U ontvangt in de avond per mail een melding dat wij de zending hebben aangeboden bij de vervoerder. In deze mail vindt u ook de track-and-trace code, waarmee u de zending kunt volgen.

U kunt uw reparatie natuurlijk ook zelf ophalen bij ons in Utrecht(op werkdagen tussen 8:30 uur en 17:00 uur). Wij bellen u in dat geval wanneer uw apparaat weer gereed is.

Werken

Storingsanalyse en offerte

Na  ontvangst stellen wij een storingsanalyse en een reparatieofferte op.

Wij repareren zonder toestemming tot een reparatie bedrag van:

  • €250,- voor handlasapparaten
  • €600,- voor elektro lastrafo’s
  • €750,- voor lasextruders en Draders
  • €1000,- voor spiegellasmachines

Boven deze bedragen ontvangt u een offerte. We mailen deze en nemen deze telefonisch persoonlijk met u door. Na schriftelijk akkoord voeren wij de geoffreerde reparaties uit. De storingsanalyse is dan gratis.

Mocht u niet akkoord zijn met de offerte dan horen we graag wat de reden is en wat we met uw reparatie moeten doen (terugsturen, verschroten).  Als u afziet van reparatie en wij het onderzochte/gedemonteerde apparaat aan u terugsturen, betaalt u € 135,00 excl. 21% BTW voor de storingsanalyse. Als u een vervangend apparaat aanschaft dan is de storingsanalyse gratis.

Garantie

De volledige garantiebepalingen vindt u in onze algemene voorwaarden. Kort samengevat krijgt u de volgende garanties:

Garantie 1 tot 2 jaar, afhankelijk van model en fabrikant op productiefouten van de leverancier bij een nieuwe levering.

U krijgt 3 maanden garantie op de vervangen onderdelen bij reparaties.

Vragen?

Hebt u vragen over service, reparaties of garantie, mailt u dan met [email protected] of bel +31 (0) 343 444 055. Alle overige contact gegevens en een routekaart vindt u op onze contact pagina.

Werknemer